تذرو
طراحی و پیاده سازی سامانه تیکتینگ Ticketing شرکت کاشف

طراحی و پیاده سازی سامانه تیکتینگ شرکت کاشف

شرکت مدیریت امن الکترونیکی کاشف، ماموریت مدیریت یکپارچه امنیت اطلاعات در نظام بانکی کشور بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای مدیریت جامع رخدادهای امنیتی، طراحی زیرساخت‏های امن، نظارت و ممیزی، آگاهی‌رسانی و کاهش سطح مخاطرات امنیتی و تهدیدات سایبری در سامانه‌های بانکداری الکترونیکی در تمامی‌ بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری را بر عهده دارد.

شرکت کاشف با راه اندازی سامانه های مختلف از جمله سرابان، سرآمد، رادار و پیکار توانسته است اقدامات موثری را در جهت شناسایی و رفع رخدادها و آسیب پذیری های امنیتی داشته باشد که این امر موجب افزایش کارآمدی و امنیت بالاتر در شبکه بانکی کشور شده است. بصورت کلی مسئولیت امنیت بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت و ذینفعان این صنعت بر عهده خود این نهادهاست و بانک مرکزی یا شرکت کاشف صرفاً در کنار آنها هستند تا با همکاری همدیگر امنیت اطلاعات و زیر ساخت ها را در شبکه بانکی ارتقاء دهند.

در این راستا و بر اساس نیاز اعلام شده شرکت کاشف جهت راه اندازی سامانه تیکتینگ، شرکت مهندسی تذرو افزار به عنوان مجری این طرح انتخاب گردید تا طراحی، پیاده سازی و استقرار سامانه تیکتینگ روی بستر نرم افزاری  TBS (Tazarv BPM Suite) به منظور متمرکز کردن فرآیندها و اقدامات حوزه رسیدگی به رخدادها به صورت سفارشی سازی شده تعریف شود.

در سامانه تیکتینگ (Ticketing) برای تمامی درخواست های ورودی شامل رخدادهای امنیتی بانک ها، آسیب پذیری ها و گزارش های موردی روال های مکانیزه ای با SLA های زمانی مشخص جهت رسیدگی به فرآیندها از زمان ثبت یک رخداد امنیتی تا اعلام آن به کارشناس بانک و رسیدگی و پاسخگویی توسط بانک ها تعریف و پیاده سازی شده است تا مدیریت مکانیزه فرآیندها در یک بستر یکپارچه در شرکت کاشف انجام پذیرد تا امکان نظارت و کنترل در تمامی لایه ها بصورت لحظه ای و آنلاین برای مدیران در لایه های مختلف فراهم گردد.

در سامانه Ticketing (تیکتینگ) امکان ثبت تیکت هم به صورت دستی و هم اتوماتیک از طریق API ارتباطی با سامانه های رادار و پیکار فراهم شده است تا کارشناسان کاشف بتوانند در یک محیط یکپارچه تحت وب و بر اساس نوع رخداد، بحرانی بودن و سایر پارامترها و قوانین تعیین شده شرکت کاشف برای هر تیکت نسبت به اولویت بندی، اعلام به بانک ها و رصد آنها اقدام کنند.   

قابلیت های سیستم تیکتینگ کاشف

قابلیت های سیستم تیکتینگ کاشف

  • امکان ثبت تیکت به صورت اتوماتیک و از طریق API استاندارد
  • امکان ثبت اطلاعات تخصصی در خصوص هر رخداد امنیتی در فرم ثبت تیکت
  • امکان ارجاع اتوماتیک تیکت به کارتابل کارشناسان کاشف بر اساس نوع رخداد
  • امکان اولویت بندی تیکت ها در کارتابل کارشناسان کاشف بر اساس قوانین مشخص
  • امکان ارجاع تیکیت به کارشناسان بانک ها جهت پاسخگویی و رفع رخداد امنیتی
  • امکان اطلاع رسانی به کارشناسان بانک از ثبت تیکت رخداد امنیتی در کارتابل
  • امکان تعریف و مدیریت زمان (SLA) جهت پاسخگویی به تیکت ها توسط کارشناسان بانک
  • امکان اعلام پیام های هشدار در هر مرحله زمانی از تیکت در صورت عدم رسیدگی و پاسخگویی توسط بانک (بصورت ایمیل / پیامک)
  • امکان بارگذاری و الصاق فایل های ضمیمه به تیکت در هر مرحله از فرآیند
  • امکان ارائه گزارش های مدیریتی از وضعیت تیکت ها به تفکیک موضوع رخداد، وضعیت تیکت، زمان رسیدگی در بانک ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *