تذرو

معرفی نرم افزار بازدید و نگهداری (PM) شرکت های توزیع نیروی برق

معاونت بهره برداری در شرکت های توزیع نیروی برق به عنوان واحد عملیاتی در سازمان شناخته می شود که برنامه ریزی و نظارت بر اجرای دستورالعمل ها جهت تعمیرات و نگهداری تجهیزات، کنترل، بررسی و تحلیل حوادث در شبکه های توزیع برق از مهمترین وظایف و مسئولیت های این معاونت برشمرده می شود.

 با توجه به پیشرفت و توسعه روزافزون شبکه های برق و گستردگی خطوط فشار متوسط، فشار ضعیف، ترانسفورماتورهای زمینی و هوایی که وظیفه برق رسانی به مشترکین را برعهده دارند، اهمیت پایداری در تجهیزات شبکه به عنوان یکی از ارکان های اصلی شرکت های توزیع نیروی برق محسوب می شود، زیرا که هر گونه کمبود یا نارسایی در این زمینه موجب ایجاد خرابی در تجهیزات و خطوط برق رسانی و در نهایت قطعی شبکه و نارضایتی مشترکین می گردد.

از این رو یکی از مهمترین ملزومات و سیستم های مکانیزه که برای حفاظت از شبکه و تجهیزات در شبکه های برق برای اقدامات پیشگیرانه و بازدیدهای طبقه بندی شده مورد استفاده قرار می گیرد سیستم تعمیرات و نگهداری شبکه (PM) می باشد.

سرویس نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (PM) مجموعه فعالیت‌ها و روش‌های منظم و دوره‌ای است که به منظور بررسی وضعیت موجود، بروز رسانی و حفظ تجهیزات در شرایط مطلوب انجام می‌شود، به نحوی که افزایش بهره‌وری و کاهش فرسایش تجهیزات و در نتیجه کاهش هزینه‌های سنگین خرید و تعمیرات قطعات را برای شرکت های توزیع برق به حداقل برساند.

با استقرار نرم افزار PM امکان شناسایی عیب ها، نقص ها و دسته بندی آنها از طریق چک لیست های تکمیل شده برای مدیران و بهره برداران شرکت  توزیع برق فراهم می گردد تا بتوانند با آگاهی بیشتر و برنامه ریزی شده نسبت به نگهداری و توسعه و ارتقاء شبکه اقدام نمایند تا آمادگی کامل برای مواجه شدن با حوادث و رخدادهای ناگهانی و غیرقابل پیش بینی را در هر زمان داشته باشند.

 استفاده از نرم افزار تعمیرات و نگهداری (PM) جهت مدیریت بهره برداری از تجهیزات، امری ضروری می باشد

شركت مهندسي تذروافزار در ادامه همکاری های خود در صنعت برق كشور، در سال 1387 اقدام به طراحي و پياده سازي نرم افزار بازديد و نگهداري نمود که این نرم افزار با کسب تاییدیه توانیر در شرکت های توزیع برق در حال بهره برداری می باشد که با توجه به آخرین دستورالعمل ابلاغ شده شركت توانير نسخه جدید این نرم افزار با قابلیت مکان محور بودن (مبتنی بر GIS) طراحی و پیاده سازی شده است.

ماجول های نرم افزار بازدید و نگهداری

هدف اصلی نرم افزار بازدید و نگهداری (PM)، ایجاد روشی سیستماتیک جهت کنترل وضعیت خطوط، تجهیزات و بهینه کردن توانایی‌های آن‌ها به منظور رسیدن به حداکثر کارآیی و کاهش نرخ خرابی و از کار افتادگی آن‌ها است. دستیابی به این اهداف تنها از طریق ماجول هایی که در این نرم افزار تعریف شده است برای دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت های توزیع برق فراهم خواهد.  

تعریف اکیپ های بازدید برای هر ناحیه

مسیربندی بازدید ها به تفکیک خطوط فشارضعیف، فشار متوسط و فوق توزیع

داشبورد مدیریتی

ماجول تبلت جهت انجام و مدیریت بازدیدها نسخه Android

ویژگیهای شاخص محصول

  • برقراری ارتباط یکپارچه با نرم افزار GIS
  • بروزرسانی تجهیزات شبکه بصورت آنلاین و از طریق نرم افزار GIS
  • قابليت استفاده از پايگاه داده نرم افزار ثبت حوادث به منظور دریافت اطلاعات دقیق از خاموشی های رخ داده در خطوط و تجهیزات
  • امکان ارسال چک لیست های تکمیل شده به سرور ستادی بصورت اتوماتیک
  • امکان انجام بازدید و سرویس توسط اکیپ های عملیاتی با استفاده از تبلت
  • امكان صدور صورت وضعيت ها جهت پيمانكاران بازديد و سرويس
  •  

دلایل ما برای مشتریان که چرا باید این محصول ما را انتخاب کنند

  • داشتن یک نرم افزار تخصصی در صنعت برق با یک تجربه 13 ساله
  • تسلط کامل تیم های برنامه نویسی با الزامات و دستورالعمل های توانیر
  • احراز هويت كاربران و اعمال سطوح دسترسي در تبلت ها
  • امكان ثبت خرابي يا ايراد توسط اکیپ ها به صورت متني و ضبط صدا در تبلت
  • ارائه خدمات پشتیبانی و پاسخگویی به درخواست ها و مشکلات از طریق واحد Help Desk در ساعات اداری و غیراداری
  • استفاده از ورژن ها و قابلیت های جدید نرم افزار بدون محدودیت از طریق دریافت نسخ جدید از روی سایت شرکت