تذرو
نرم افزار CRM بیمه ای عمومی یا سفارشی سازی شده؟

نرم افزار CRM بیمه ای عمومی یا سفارشی سازی شده؟راهنمای انتخاب مناسب و درست برای شرکتهای بیمه

امروزه ، ایجاد روابط سالم با مشتریان عملاً بدون یک پلتفرم قوی CRM غیرممکن است. به همین دلیل، سرمایه گذاری در چنین نرم افزاری سوالی برای اکثر مدیران تجاری ندارد. با این حال انتخاب بین یک نرم افزار CRM سفارشی و یک سیستم CRM عمومی ممکن است یک کار چالش برانگیز باشد. یک نرم افزار CRM بیمه ای سفارشی سازی شده ، نشان دهنده تعهد سازمان شما به خدمات عالی مشتری بوده و علاوه بر آن  بر افزایش توانایی کارمندان شما در پاسخگویی به مشکلات مشتری، داده های بیشتر و اختصاصی تر و بهتری را نیز برای ارزیابی شرکت شما جمع آوری کرده و  بر خلاف راهکارهای CRM آماده، که عمومی و کم رنگ هستند، راهکار های سفارشی از ابتدا با توجه به نیازهای کسب و کار شما طراحی می شوند.

انتخاب درست و مناسب یک نرم افزار CRM بیمه ای:

انتخاب درست و مناسب یک نرم افزار CRM بیمه ای نرم افزارآماده یا سفارشی سازی

شرکت های بیمه نقش اساسی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارند. عمده ترین بار شرکت های بیمه دستیابی به مشتری و نگهداری آنان می باشد.از آن جا که در دنیای رقابتی امروز، مشتری نقش کلیدی و مهمی در حفظ جایگاه و نهایتا بقای سازمان ها دارد مدیریت ارتباط با مشتری می تواند یاری رسان سازمان ها در ایجاد ارتباط اثر بخش با مشتریان باشد. در سال های اخیر، نرم افزار CRM  علاوه بر طبقه بندی داده های مشتری و دسترسی راحت مدیران به اطلاعات، به یک ابزار بازاریابی خودکار تبدیل شده و باعث حفظ مشتری و همچنین رشد فروش شرکت های بیمه شده است.

تمامی شرکت های بیمه در یک فیلد کاری مشغول به کار هستند اما سبک کار، تیم و روند داخلی هر سازمان متفاوت می باشد. جهت انتخاب درست و مناسب یک CRM، نیاز است که اطلاعاتی در خصوص نرم افزار CRM  بیمه ای سفارشی سازی شده  و نرم افزار CRM عمومی جهت مقایسه و انتخاب داشته باشیم که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

برای شروع میخواهیم یک تعریف مختصری از نرم افزار CRM عمومی و نرم افزار CRM سفارشی داشته باشیم تا با تفاوت های اولیه آنها آشنا شوید.

نرم افزار CRM عمومی

یک نرم افزار CRM عمومی دارای گزینه ها و عملکردهای ساده تری برای مدیریت تعاملات اساسی مشتری است و غالباً ، عملیات استاندارد را پوشش می دهند و برای صنعت یا بازار خاصی سفارشی سازی نشده اند. چنین CRM هایی برای شرکت های کوچک و متوسط ​​با فرآیندهای تجاری معمولی مناسب است که روال کاری و قوانین کسب و کار خود را منطبق با نرم افزار CRM                خواهند کرد.

سیستم های CRM عمومی دارای ویژگی ها و قابلیت های فراوانی هستند که برخی از آنها ممکن است برای کسب و کار شما کاربردی نداشته باشد. این ویژگی های اضافی فقط می تواند پیچیدگی کاری شما را افزایش دهد.

نرم افزار CRM بیمه ای سفارشی

نرم افزار CRM سفارشی سازی شده با توجه به اینکه روند گردش کار و قوانین هر شرکت بیمه ای آنالیز ، تحلیل و پیاده سازی میشود . در واقع شرکت های ارائه دهنده نرم افزار CRM سفارشی قادر خواهند بود تا بر اساس نوع نیازمندی سازمان شما این نرم افزار را طراحی و پیاده سازی کنند.

چرا شما به یک نرم افزار CRM بیمه ای سفارشی سازی شده نیاز دارید؟

چرا شما به یک CRM بیمه ای سفارشی سازی شده نیاز دارید؟

اغلب شرکت ها کار با برخی از نرم افزارهای CRM آماده را تجربه کرده اند. در نرم افزار CRM آماده انطباق پارامتر های سیستم با نیازهای خاص شما کاملاً چالش برانگیز است.در ادامه دلایل نیاز یک شرکت بیمه به یک نرم افزار CRM سفارشی را بررسی            خواهیم کرد:

راهکار ارائه شده متناسب با نیازهای شماست.

سیستم های CRM آماده باعث می شوند که شما هزینه برخی از ویژگی هایی را که نمی خواهید استفاده کنید را هم پرداخت کنید اما راهکارهای CRM سفارشی انعطاف پذیر می باشند و متناسب با نیازهای شما طراحی و پیاده سازی می شوند. در واقع شما می توانید بر اساس نیازهای اولیه، نرم افزار را راه اندازی کنید و توسعه های آتی را به روی سیستم انجام دهید.

امکان ارتباط یکپارچه با سایر سیستم های موجود در سازمان

یکی از دلایل عدم موفقیت در اجرای CRM عدم امکان ارتباط یکپارچه با سایر سیستم ها می باشد. با داشتن نرم افزار CRM بیمه ای سفارشی، می توان در بخشهای مختلف، بر حسب نیاز های موجود ارتباط یکپارچه برقرار کرد. نرم افزار CRM آماده با برخی از شبکه های اجتماعی محبوب یا سیستم ها با درگاه های استاندارد میتواند ارتباط برقرار کند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که از طریق آن با سیستم های ضروری متعددی مانند مرکز تماس، نرم افزار بیمه گری و بطور شاخص با نرم افزارهای بومی تهیه شده در ایران با درگاههای ارتباطی غیر استاندارد ، ارتباط برقرار کند. در واقع این بدان معناست که هر بخش می تواند علاوه بر استفاده حداکثری از نرم افزار CRM بیمه ای سفارشی از نرم افزار و فرآیندهای موجود نیز استفاده کند.

کاهش هزینه

یک نرم افزار CRM بیمه ای سفارشی هزینه قابل توجهی برای طراحی و پیاده سازی دارد اما تجربه نشان داده است که این نرم افزار در کاهش هزینه های غیر ضروری بخش های مختلف سازمان تاثیر چشم گیری خواهد داشت و نرخ بازگشت سرمایه-ROI (Return On Investment) به سازمان افزایش پیدا خواهد کرد.

“زمانی که یک برنامه CRM سفارشی بر اساس گردش کاری که قبلاً آشنایی کافی وجود دارد، اجرا می شود آموزش و سازگاری کارکنان با CRM جدید زمان نسبتاً کمتری را می طلبد در نتیجه هزینه آموزش مورد نیاز برای این نرم افزار کاهش پیدا می کند.”

مزایای استفاده از یک نرم افزار CRM بیمه ای سفارشی

مزایای استفاده از نرم افزار CRM بیمه ای سفارشی

بهبود ارتباط با مشتریان فعال در نرم افزار CRM بیمه ای سفارشی

مشتریان فعال یکی از ارزشمندترین منابع شرکت شما هستند. آنها کسانی هستند که سلامت مالی شرکت های بیمه را تضمین     می کنند. علاوه بر این، آنها کسانی هستند که می توانند به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند. نرم افزار CRM سفارشی می تواند در این چالش کمک زیادی کند. در واقع به شرکت شما کمک می کنند تا نیازها، ترجیحات و عادات این مشتریان را بهتر بشناسید.

بهینه سازی بازاریابی و سرنخ فروش در نرم افزار CRM بیمه ای سفارشی

نرم افزار CRM بیمه ای سفارشی به شما این امکان را می دهد برنامه بازاریابی هدفمند و مقرون به صرفه تری داشته باشید. با درک نیازها و رفتار های مشتری قادر خواهید بود زمان صحیح تبلیغ محصول خود را شناسایی کرده سرنخ ها فروش را از درگاه های مختلف دریافت و وضعیت تماس ها جهت پیگیری سرنخ فروش را در سیستم CRM بیمه ای مانیتور کنید.

با استفاده از این اطلاعات، می توانید کمپین های بازاریابی مربوطه را برای گروه های خود تنظیم کرده و در زمان مناسب اجرا کنید. بهینه سازی منابع بازاریابی با استفاده از این روش، بهترین فرصت ممکن برای افزایش درآمد سازمان می باشد.

سادگی

CRM های سفارشی فقط شامل کارکردهایی است که یک شرکت خاص به آن نیاز دارد. چنین نرم افزاری از همان ابتدا با نیازها و فرایندهای بیمه ای شما طراحی و پیاده سازی می شود. بدیهی است که منحنی یادگیری کاربران نیز بسیار کوتاهتر خواهد بود.از آنجا که فروشندگان CRM های عمومی سعی می کنند طیف گسترده ای از مشاغل کاملاً متفاوت را هدف قرار دهند ، سیستم های CRM خود را با ماژول های متعدد و پیچیده ارائه می کنند که در نتیجه این امر، چنین نرم افزارهایی گردش کار پیچیده تری دارند  یادگیری نحوه استفاده از چنین ابزاری به کارکنان به زمان زیادی نیاز دارد.

انعطاف پذیری در نرم افزار CRM بیمه ای سفارشی

یکی از بزرگترین مزایای استفاده ازCRM های سفارشی سازی شده این است که به راحتی می توان نرم افزار را بر اساس نیازهای جدید سازمان تغییر داد و توسعه های مورد نیاز را اعمال کرد. نرم افزار CRM سفارشی به شما این امکان را می دهد که تغییرات مورد نیاز کسب و کار خود را ایجاد کرده و یک گزینه ی کاملا انعطاف پذیر می باشد.

علاوه بر آن CRM سفارشی چون بر مبنای یک پلتفرم قابل توسعه بنا شده است ، میتواند  برای برنامه های دیگر سازمان نیز مورد استفاده قرار گیرد و پوشش دهنده توسعه نرم افزاری در آینده باشد. به عنوان مثال ، با بزرگتر شدن شرکت ، نیاز به ساخت نرم افزار اضافی برای بخش ها ، خطوط خدمات و تیم های جدید به وجود خواهد آمد که با یک پلتفرم  CRM قوی شما می توانید یک اکوسیستم جامعی ایجاد کرده و راهکارهای متنوعی را بصورت یکپارچه در سطح سازمان عملیاتی نمایید.

جدول مقایسه نرم افزار CRM سفارشی با نرم افزار CRM عمومی

CRM سفارشی سازی شده CRM پکیجی
مزایا
✔ پس انداز طولانی مدت:

زیرا مجبور به پرداخت هزینه های ماهانه و سایر پرداخت های اجباری نیستید

✔ هزینه های استقرار اولیه پایین می باشد
✔ امکان اضافه کردن سریع ویژگی ها جدید CRM بر اساس نیاز شما ✔ نصب سریع نرم افزاری
✔ integration:

ارتباط یکپارچه با برنامه های دیگر برای افزایش کارایی کسب و کار شما

✔ استفاده از تمام قابلیت های سیستم برای به حداکثر رساندن رشد کسب و کار شما
✔پیچیدگی و زمان یادگیری کمتر:

به این دلیل که مطابق گردش کاری موجود سازمان طراحی و پیاده سازی می شود

✔ ارائه نرم افزار بدون محدودیت زمانی در خرید لایسنس اصلی
معایب
زمان اجرای نسبتا طولانی پروژه عدم امکان ارتباط با درگاههای غیر استاندارد نرم افزارهای دیگر
پیچیدگی و زمان یادگیری بیشتر
درصورت استفاده از برند خارجی ، تاثیر گذاری تحریم ها برای نسخه های جدید و بروزرسانی

 

 

نتیجه گیری:

اگرچه پیاده سازی یک نرم افزار CRM سفارشی گران است، اما چون بر اساس نیاز کسب و کار شما و بصورت فازبندی شده طراحی، پیاده سازی و عملیاتی می شود در بلند مدت می تواند تاثیر بسزایی در افزایش عملکرد کارکنان سازمان، بهبود فرآیندهای کاری و در نهایت افزایش رضایتمندی مشتریان شما داشته باشد. به همین دلیل است که انتخاب یک CRM سفارشی در مقابل CRM عمومی مناسب ترین انتخاب کسب و کار شما می باشد.

 

https://softensy.com/deciding-between-custom-vs-off-the-shelf-crm-software/

https://fortyseven47.com/news/custom-crm-software-development-vs-generic-crm-solution/

https://fortyseven47.com/news/custom-crm-software-vs-generic-crm-solution/

Summary
نرم افزار CRM بیمه ای عمومی یا سفارشی سازی شده
Article Name
نرم افزار CRM بیمه ای عمومی یا سفارشی سازی شده
Description
نرم افزار CRM بیمه ای سفارشی هزینه قابل توجهی برای طراحی و پیاده سازی دارد اما تجربه نشان داده است که این نرم افزار در کاهش هزینه های غیر ضروری بخش های مختلف سازمان تاثیر چشم گیری خواهد داشت و نرخ بازگشت سرمایه-ROI (Return On Investment) به سازمان افزایش پیدا خواهد کرد.
Author
Publisher Name
شرکت مهندسی تذروافزار
Publisher Logo

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *