تذرو
استفاده از نرم افزار CRM خودرویی در یکپارچه سازی فرآیندهای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش

نرم افزار CRM خودرویی جهت یکپارچه سازی فرآیندهای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش        

در سالهای گذشته، علیرغم استفاده از اینترنت و فناوری های جدید کسب‌ وکارها می‌توانستند به خوبی پیش بروند. امروزه شرایط به شدت به نفع فناوری های جدید تغییر کرده است. با توجه به داده های آماری، حرکت از ساختار سنتی به دیجیتالی برای ارتباط با مشتریان در تمامی حوزه های بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش کاملاً ضروری است. در این مقاله ما سعی داریم به نقش نرم افزار CRM در مدیریت فرآیندهای صنعت خودرویی بیشتر بپردازیم.

مدرنیزاسیون، تمام جنبه های صنعت را تحت تاثیر قرار داده و بر لجستیک زنجیره تامین، خرده فروشی خودرو و چرخه های فروش تاثیر گذاشته است. علاوه بر بهینه‌سازی فروش در حوزه خودرو، فناوری‌های جدید جریان‌های درآمد بیشتری را باز کرده و خدمات رسانی به مشتریان را آسان‌تر کرده است. یکی از این فناوری ها راهکار نرم افزاری CRM خودرو است.

CRM (Customer relationship management) مخفف مدیریت ارتباط با مشتری است و هدف اصلی آن کمک به کسب و کارها برای ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان است. در واقع، برخی از سیستم‌های مدرن در حال حاضر بسیار فراتر از این محدودیت رفته‌اند و به یک راهکار یکپارچه جهت مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار تبدیل شده‌اند و می‌توانند بسیاری از جنبه‌ها و فرآیندهای داخل سازمان را به صورت یکپارچه و از طریق سیستم های نرم افزاری همچون CRM مدیریت کنند.

با استفاده از نرم افزار CRM خودرویی تذرو افزار همسویی و یکپارچه سازی عملیات بازاریابی، فروش و خدمات مشتری برای شرکت شما در یک بستر نرم افزاری سفارشی سازی شده فراهم می شود تا کارایی عملیاتی و تجربه موفقی از مشتری را به همراه داشته باشید

هدف کلی تذرو افزار طبیعتاً ایجاد درآمد بیشتر برای کسب و کار شما با استفاده از نرم افزار  CRM خودرویی می باشد.

دستیابی به اهداف شرکت های خودرو سازی با استفاده از یک نرم افزار CRM خودرویی

جایگاه مشتری در ارتقاء برند و فعالیت های هر کسب و کاری نقش مهم و کلیدی دارد. چرا که این مشتریان و تعاملات آنها هستند که به یک سازمان یا صنعت ارزش و هویت می دهند و باعث رشد، توسعه و بقاء آنها می شوند. سازمان ها همیشه سعی می کنند فرهنگ مشتری مداری را به عنوان مهمترین اصل کاری خود تعریف و این فرهنگ را که شامل ارزش گذاشتن به مشتریان می باشد را به بهترین شکل ممکن در سطح سازمان خود اجرایی نمایند. در دنیایی که فناوری اطلاعات روز به روز در سازمان ها نفوذ بیشتری پیدا می کند و مزایا و کارکردهای آن در کسب و کار سازمان ها بیشتر از گذشته نمایان می شود، نیاز است که شرکت های بزرگ مشتری محور از جمله شرکت های خودرو سازی نیز از مزایای این فناوری های جدید و بروز استفاده نمایند تا در مدیریت فرآیندهای کسب و کار برای ارتباط با مشتریان در حوزه های مختلف به بهترین شکل بهره ببرند.

پیش بینی می شود تا سال 2025 بیش از 25% از فروش جهانی خودرو از طریق اینترنت انجام شود. به گفته Lab42، 48% از خریداران قبل از خرید، 1 تا 3 ماه بازار را مطالعه می کنند و انتظار دارند در هر مرحله از سفر خرید خود، تجربه ای استثنایی داشته باشند. علاوه بر این،80% از مشتریان در حال حاضر بیشتر خرید خودرو های جدید را به صورت دیجیتالی انجام می دهند و به شرکت هایی که ارزش استثنایی را با کمترین استرس ارائه می دهند وفادار هستند. بنابراین، رویکرد کسب و کار شما باید شخصی، هدفمند و مشتری پسند باشد.

در این مقاله تلاش داریم به شما بگوییم که چگونه هر یک از بخش‌های کسب و کار شما می‌توانند از یک CRM برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنند و چگونه می‌توانند با استفاده از یک نرم افزار تخصصی CRM خودرویی با یکدیگر همکاری یکپارچه داشته باشند.

با کمک نرم افزار CRM خودرو، شرکت ها به مشتریان خود در تمامی مراحل از فروش تا خدمات پس از فروش کمک می کنند

نرم افزار CRM خودرویی چیست؟

برنامه CRM جدیدترین سیستم حرفه ای است که شما را قادر می سازد تمامی تعاملات و داده های مشتریان موجود، جدید و هدفگذاری شده خود را از طریق چندین ابزار و ماژول، مدیریت، پیگیری و تجزیه و تحلیل کنید و در عین حال به شما این امکان را می دهد که کل فرآیند های بازاریابی و فروش را پیاده سازی کرده و در ادامه راه سرویس های بهتری را در حوزه خدمات پس از فروش به مشتریان خود ارائه دهید.  علاوه بر مزایا و ابزارهای حرفه‌ای که این راهکار یکپارچه ارائه می‌کند، جزئیات، داده‌ها و تحلیل‌های یکپارچه‌ای را برای بخش بازاریابی فراهم می نماید که شما را قادر می‌سازد تا عملکرد بخش‌های بازاریابی خود را به شکل صحیح توسعه دهید و به نتایج بهتری برای برگزاری کمپین‌های بازاریابی دست پیدا کنید.

CRM یک نرم افزار مدیریت مشتری و یک دیدگاه است که درآمد شرکت را تا 41 درصد افزایش می دهد.

راه حل های صنعت خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها سیستم های پشتیبان را با قابلیت های هوش مصنوعی ترکیب می کنند تا راه حل های نوآورانه و مقیاس پذیر را ارائه دهند. CRM ها نه تنها اطلاعات تماس همه کاربران را ذخیره می کنند، بلکه به شناسایی خریداران بالقوه، یادآوری پیگیری های فروش، حفظ روابط پس از فروش و ارائه خدمات گارانتی کمک می کنند.

راه‌حل‌های پیشرفته CRM خودرو همه جنبه‌های صنعت را پوشش می‌دهند. از انتخاب وسیله نقلیه مناسب گرفته تا پشتیبانی مشتریان پس از فروش. این سیستم داده های مشتری را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند تا اولویت ها را پیدا کند و خدمات شخصی را ارائه دهد. با کمک نرم افزاری CRM خودرویی، شرکت ها به مشتریان خود در تمامی مراحل از فروش تا خدمات پس از فروش کمک می کنند. شرکت های خودرو سازی این عملیات یکپارچه را با ترکیب فرآیندها، کانال های ارتباطی و کارکنان سازمان برای دستیابی به اهداف کسب و کار خود انجام می دهند.

با نرم افزار CRM خودرویی شما می توانید:

    • توانمندسازی تیم‌های فروش را با برنامه‌های سفارشی متناسب نیازها و گردش کار آنها افزایش دهید
    • برای شناسایی سودآورترین بخش ها با بهترین منابع ممکن، رشد کسب و کار را با تجزیه و تحلیل داخلی هدایت کنید
    • سرنخ های فروش را از طریق درگاه های ارتباطی متنوع به فروش تبدیل کنید
    • در وقت کارمندان خود صرفه جویی کنید تا بتوانند تعامل با مشتریان را به بهترین شکل انجام دهند
    • درآمدهای کسب و کار را با استفاده از داده های واحد و یکپارچه به طور دقیق پیش بینی کنید
    • به بخش‌های فروش، خدمات پس از فروش و سایر بخش‌ها اجازه دهید با داده‌های منابع مختلف همکاری کنند و تصمیمات صحیح مبتنی بر اطلاعات دقیق و بروز را اتخاذ کنند

    نقش و تاثیر نرم افزار CRM در حوزه های مختلف صنعت خودرو سازی

    در ادامه به نقش و تاثیر نرم افزار CRM خودرویی در حوزه های مختلف صنعت خودرو سازی می پردازیم.

    فرآیند بازاریابی با نرم افزار CRM

    این فرآیند برای مصرف کنندگان و برای سایر مشاغل بازاریابی نقش تعیین کننده ای دارد. مشتریان امروزی تقریباً در هر دقیقه از روز با پیام های تبلیغاتی بمباران می شوند. در گذشته، وظیفه اصلی CRM ذخیره اطلاعات تماس بود تا بتوان آنها را مرتب کرده و توسط بازاریابان و فروشندگان استفاده کرد. در عصر امروز بازاریابان می توانند از CRM برای یافتن مخاطبین سودآور بالقوه برای بازاریابی خود استفاده کنند. آنها می توانند داده ها را در مورد رفتارها و نیازهای هر مخاطب جمع آوری کنند و به آنها اجازه دهند تا پیام های منحصر به فردی را ایجاد و از طریق کانال های ارتباطی که این مخاطبین بیشتر ترجیح می دهند با آنها به اشتراک بگذارند.

    CRM ها همچنین به بازاریابان این امکان را می دهند که مخاطبین را بر اساس ویژگی های تعاملی، اقتصادی و رفتاری مانند اطلاعات جمعیت شناختی، علایق، سابقه های خرید خدمت یا محصول و شکایت های ثبت شده امتیاز بندی و طبقه بندی کنند. این اطلاعات به بازاریابان اجازه می‌دهد تا کمپین‌های هدفمند بازاریابی را با استفاده از اطلاعات و ویژگی های نرم افزار CRM بازاریابی، برای بخش‌های مشخص و خاصی اجرایی کنند. در نهایت، تمام این اطلاعات در CRM ردیابی و فهرست‌بندی می‌شوند از جمله نتایج کمپین‌های بازاریابی از هر کانال ارتباطی در چرخه عمر مشتری. بنابراین، بازاریاب‌ها می‌توانند سابقه‌ای از نحوه تبدیل هر سرنخ، محتوایی که با آن درگیر شده‌اند، پیام‌هایی که برای مشتریان ارسال شده و موارد دیگر را تعریف و مدیریت کنند.

    مزایای استقرار CRM بازاریابی:

        • اتوماسیون فرآیندهای بازاریابی دیجیتال

        • جمع آوری داده های مشتری هدف و شناسایی مشتریان بالقوه

        • مدیریت کمپین های بازاریابی (از طریق زیرساخت های امنی چنل)

        • گزارش های تحلیلی در مورد مشتریان

        • ارتباط متقابل با سایر سیستم ها و برنامه های کاربردی

      فرآیند فروش با نرم افزار CRM خودرویی

      مسلماً CRM ها در ابتدا برای فروشندگان توسعه داده شدند. برخی از سازمان ها از CRM های متفاوتی برای بخش فروش خود نسبت به تیم های بازاریابی خود استفاده می کنند. اما زمانی که تیم‌های شما از یک CRM استفاده می‌کنند یا CRM آنها یکپارچه است، می‌توانند با همکاری یکدیگر سرنخ‌ها را پرورش دهند و معاملات فروش خود را محقق سازند. فروشندگان از CRM به روشی مشابه بازاریابان استفاده می کنند. آنها از فرآیندهای مکانیزه تعریف شده برای کاهش وظایف اداری، قدرت داده های تماس جهت ایجاد پیام های شخصی و تعامل با مشتریان و ایجاد کمپین های فروش جامع برای پرورش مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتری بالفعل استفاده می کنند.

      این روزها، تفکیک بین بازاریابی و فروش در حال کمرنگ شدن است. یکی از مهمترین جنبه های یک راهکار CRM یکپارچه این مفهوم است که همه مسئول تولید درآمد هستند.

      این بدان معناست که بازاریاب­ها پس از آماده شدن برای فروش، سرنخ را فراموش نمی‌کنند و تیم‌های فروش نمی‌توانند بدون برنامه های بازاریابی و شناسایی مشتریان و بازار به تنهایی انجام معاملات را به عهده بگیرند. با یک CRM متمرکز، هر دو تیم می توانند

          • مسیر فرآیند فروش را مدیریت کنند

          • تولید محتوا کنند

          • گزارش تهیه کنند

          • مسئولیت سرنخ ها و مشتریان را بر عهده بگیرند

          • و تجزیه و تحلیل ها را با استفاده از پایگاه داده یکسان پیگیری کنند

        این راهکار یکپارچه CRM تجربه فروش بهتری را ایجاد می کند، زیرا مشتری احساس می کند شناخته شده و مورد توجه قرار گرفته است و این فرآیند، مشتری بالقوه را سریعتر به مشتری بالفعل تبدیل می کند.

        فرآیند خدمات مشتری با نرم افزار CRM خودرویی

        هنگامی که مشتری بالقوه مشتری کسب و کار ما می شود، تیم خدمات مشتری (Customer Service) شما می تواند از همان CRM تیم­های بازاریابی و فروش استفاده کند تا با کمی تلاش، تجربه ای شخصی سازی شده به مشتری ارائه دهد. آنها حتی می توانند ردیابی کنند که هر مشتری چه محصولات و خدماتی را خریداری کرده است، با چه معاملاتی مرتبط است و سابقه گارانتی و خدمات پس از فروش او چگونه انجام شده است.

        برخی از شرکت های خودرو سازی، تمامی عملیات خدمات پس از فروش از نوبت دهی تعمیرگاهی، فروش قطعات و امداد رسانی را در بخش CRM خدمات مشتریان خود ارائه می دهند. تیم خدمات مشتری شما می تواند سوالات، مسائل و ارتباطات را مستقیماً از طریق پلتفرم نرم افزاری CRM مدیریت کند تا خدمات درجه یک را به سرعت و در زمان مناسب ارائه دهد. در برخی موارد، حتی می‌توانند از CRM برای ایجاد پایگاه دانش یا پلتفرم پرسش‌های متداول استفاده کنند و به مشتریان این امکان را می‌دهند که وقتی سؤالی دارند از طریق CRM به مشتری راهنمایی های لازم را ارائه کنند. درست مانند سایر بخش‌ها، تیم خدمات مشتری شما هم می‌تواند از ابزارهای پیاده سازی شده در نرم افزار CRM برای بهبود کارهای ساده مانند وارد کردن داده، ارسال ایمیل و ارائه راهنمایی استفاده کند.

        ویژگی های اساسی در نرم افزار CRM خودرویی

        ویژگی های اساسی در نرم افزار CRM خودرویی

        با خرید نرم‌افزار CRM برای صنعت خودرو، مجموعه‌ای کاملی از ویژگی‌ها و قابلیت ها را دریافت می‌کنید که فرآیندها را کارآمدتر، شفاف‌تر، سازنده‌تر و سازگارتر می‌کند. جدول زیر مهمترین آنها را نشان می دهد.

        ویژگی ها دستاوردها
        تقسیم بندی مشتریان و مخاطبین حفظ مخاطبین و مشتریان و تقسیم بندی سرنخ ها بر اساس الگوهای رفتاری، مکانی و علایق
        فرآیندهای بازاریابی مدیریت کارها و کمپین ها  را خودکار می کند و از تجزیه و تحلیل برای ایجاد کمپین های هدفمند برای مشتریان استفاده می کند
        فرآیندهای فروش تجزیه و تحلیل واقعی داده ها در مورد محصول و خدمات، هشدارهای به موقع برای پیگیری های منظم امکان فروش را افزایش می دهد
        ردیابی تعاملات ردیابی هدفمند سرنخ و پشتیبانی از تیم فروش به برنامه ریزی تعامل با مشتری کمک می کند
        مدیریت بخش خدمات مشتری ابزارهایی را برای حل سریع مشکلات  از طرق مختلف ارتباطی را ارائه می کند
        مدیریت گردش کارها مدیریت و کنترل کلیه سوابق مربوط به محصول (خودرو و خدمت) از جمله ثبت نام، خرید، پیگیری ها و مدیریت درخواست ها
        یکپارچه سازی اطلاعات شامل گزارش دهی، مدیریت اسناد، هماهنگی ذینفعان و بسیاری از وظایف اداری در ارتباط با مشتری یا محصول

        مهمترین دلایل استفاده از راهکار نرم افزاریCRM برای شرکت های خودرویی

        با بهترین نرم افزار CRM خودرویی، نه تنها فعالیت های خرید و فروش خودرو خود را تعدیل می کنید، بلکه روابط خود را با مشتریان از طریق خدمات پس از فروش بهبود بخشید تا رضایتمندی و وفاداری مشتریان به کسب و کار شما تضمین گردد. در ادامه به مهمترین دلایل استفاده از نرم افزار CRM در صنعت خودرو می پردازیم.

        1. افزایش تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل

        CRM به شما کمک می کند تا سرنخ های غیرفعال را تجزیه و تحلیل کنید و با استفاده از استراتژی های بازاریابی متعدد، آنها را تبدیل به فروش کنید. هنگام برنامه ریزی استراتژی بازاریابی، موقعیت مشتری در قیف فروش و سایر داده های موجود نیز در نظر گرفته می شود. این به شما کمک می کند کمپین های خود را برای افزایش تبدیل و بازگشت سرمایه بهینه کنید.

        2. درک بهتر مشتریان

        اطلاعات کامل از مشتری از جمله تاریخچه خرید، ترجیحات شخصی، داده های خانواده و غیره جمع آوری می شود و این داده ها در بانک اطلاعاتی یکپارچه CRM ذخیره می شود. هر رکورد ثبت شده مشتری، هر گزارش و هر فرآیندی به فروشندگان اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان می دهد. اطلاعات بیشتر به معنای شانس بیشتری برای بستن معامله و حفظ مشتریان است.

        3. پاسخ سریع

        هرچه سریعتر به سوالات مشتریان پاسخ دهید، احتمال اینکه آنها را جذب کرده و متقاعد کنید که از شما خرید کنند، بیشتر می شود. 83% از مشتریان شرکتی را انتخاب می کنند که اولین کسی باشد که به درخواست آنها پاسخ دهد. یک CRM با قابلیت پاسخگویی خودکار به شما این امکان را می دهد که بلافاصله به مشتریان بالقوه خود پاسخ دهید، بنابراین فرصت های فروش را از دست نخواهید داد.

        4. جمع آوری نظرات و شکایات مشتریان

        همراه با داده‌های اولیه از مشتری نظرات، شکایات و درخواست های او نیز در نرم افزار CRM ثبت و جمع‌آوری می گردد. این اطلاعات به شرکت‌ها کمک می کند تا درک واضح‌تری از نیازها و آنچه مشتریان می‌خواهند به دست آورند تا فرآیندهای عملیاتی را به شیوه‌ای هدفمندتر بهبود و توسعه بخشند.

        5. فرصت های فروش متقابل

        با یک پایگاه داده دقیق و بروز از مشتری در CRM، می توانید محصولات متنوعی را به همان مشتریان پیشنهاد دهید. با کاوش در فرصت های استفاده نشده و راه اندازی کمپین های فروش بر این اساس، می توانید شکاف های مورد نیاز مشتریان خود را پر کنید. خود سیستم با تکیه بر داده ها و درخواست های موجود در زمان واقعی، مناسب ترین محصولات را برای مشتریان شما انتخاب می کند و به آنها پیشنهاد می­کند.

        6. ایجاد روابط با مشتری

        امروزه تمرکز کسب و کارها از جذب مشتریان جدید بیشتر به جلب وفاداری آنها تغییر کرده است، یا بهتر است بگوییم ایجاد اعتماد با مشتریان به یکی از مهمترین وظایف کسب و کارها تبدیل شده است. CRM فرصت های متعددی را برای ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار فراهم می کند. اطلاعات مشتریان را جمع‌آوری می‌کند و اطلاعاتی را در مورد هر تعامل با آنها ارائه می‌کند و درک بهتری از نیازهای مشتریان و تضمین خدمات شخصی‌سازی شده را ممکن می‌سازد.

        7. دسترسی از کانال های ارتباطی متنوع

        یک نرم افزار CRM خودرویی به شرکت های خودرویی کمک می‌کند تا با مشتریان در همه کانال‌ها از جمله تلفن، ایمیل، پیامک، چت، رسانه‌های اجتماعی و باشگاه مشتریان در ارتباط مستقیم باشند. این سیستم سریع و کارآمد است و نیاز است تا با انواع ابزارها و درگاه های ارتباطی که کسب و کار برای حفظ تداوم خدمات از آنها استفاده می کند، ادغام و یکپارچه شود.

        بر اساس یک مطالعه Aberdeen Group، 63 درصد از شرکت هایی که بیشترین رشد درآمد ناشی از فروش خودرو را در سال 2021 نشان دادند، از فناوری های جدید از جمله CRM برای مدیریت تعامل با مشتریان خود استفاده می کردند

         این نرم‌افزار بینش عمیق‌تری در مورد پروفایل‌های مشتریان بالقوه و تجزیه و تحلیل قوی برای شناسایی سرنخ‌های فروش با کیفیت ارائه می‌دهد

        راهکار  CRM خودرویی

        نتیجه گیری

        راهکار نرم افزار CRM خودرویی که به درستی پیاده سازی و مطابق با نیازهای کسب و کار شما سفارش سازی شده باشد، به شما کمک می کند تا فرآیندهای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش خود را سازماندهی و گردش های کاری خود را در تمامی این حوزه ها خودکار کنید و جسورانه ترین استراتژی ها برای افزایش درآمد و رضایتمندی مشتریان خود را اجرا و عملیاتی کنید.

        شرکت تذرو افزار به شرکت های خودرویی کمک می کند تا یک راهکار یکپارچه CRM تخصصی و سفارش سازی شده را برای کسب و کار خود راه اندازی و ایجاد کنند. ما متخصصان باتجربه ای هستیم که ارزش ایجاد تجربیات شخصی و به هم پیوسته را برای مشتریان امروزی درک می کنیم. راه حل های CRM خودرو ما می تواند به شما کمک کند جهشی قابل توجه ­ای در بهره وری داشته باشید و روابط با مشتریان خود را تقویت کنید، خدمات مشتری را بهبود ببخشید و در نهایت سود و درآمد شما تضمین و افزایش پیدا کند.

        مراجع :

        https://aptitude8.com/blog/how-marketing-sales-and-customer-service-work-with-a-crm

        https://www.ergonized.com/blog/benefits-automotive-crm-for-digital-dealership/

        https://www.findmycrm.com/blog/sales/crm-for-sales-and-marketing-the-role-and-benefits

        Summary
        نرم افزار CRM خودرویی جهت یکپارچه سازی فرآیندهای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش        
        Article Name
        نرم افزار CRM خودرویی جهت یکپارچه سازی فرآیندهای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش        
        Description
        راهکار نرم افزار CRM خودرویی که به درستی پیاده سازی و مطابق با نیازهای کسب و کار شما سفارش سازی شده باشد، به شما کمک می کند تا فرآیندهای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش خود را سازماندهی و گردش های کاری خود را در تمامی این حوزه ها خودکار کنید و جسورانه ترین استراتژی ها برای افزایش درآمد و رضایتمندی مشتریان خود را اجرا و عملیاتی کنید.
        Author
        Publisher Name
        شرکت مهندسی تذرو افزار
        Publisher Logo

        دیدگاه‌ خود را بنویسید

        نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *