تذرو
مدیریت فرآیند فروش صادراتی و داخلی در شرکت های پتروشیمی با استفاده از نرم افزار CRM

مدیریت فرآیند فروش صادراتی و داخلی در شرکت های پتروشیمی با استفاده از نرم افزارCRM

نرم افزارCRM پرکاربرد ترین نرم افزار برای بازاریابی و فروش در شرکت های پتروشیمی است.در شرکت های پتروشیمی مدیریت فروش بین المللی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. این شرکت ها می بایست با مناطق زمانی، زبان ها، فرهنگ ها، مقررات و انتظارات مختلف سر و کار داشته باشند.

در ادامه این مطلب چند نکته بیان می شود که کمک می کند تا از قدرت نرم افزارCRM برای استراتژی های بازاریابی و فروش بین المللی استفاده کرد. سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری پتروشیمی می تواند تیم فروش را در تقویت ارتباط با رهبران و مشتریان موثرتر کند.

برخی از مزایای نرم افزارCRM که می تواند برای تیم فروش موثر باشد :

  • با کاهش و خودکار شدن ورود داده ها، در زمان و انرژی نمایندگان فروش صرفه جویی می شود.
  • به مدیران فروش و فروشندگان دید دقیق تری از عملکرد خود می دهد.
  • به مدیران این امکان را می‌دهد تا پیشرفت تک تک نمایندگان فروش را آسان‌تر بررسی کنند.
  • در صورت خروج اعضای تیم، پایداری تیم فروش پابرجا می ماند.
  • اطلاعات مشتری را قابل مشاهده تر و در دسترس تر می کند.
  • قیف‌های فروش را ردیابی می‌کند.
  • تیم فروش را قادر می سازد تا مشتریان مناسب را پیدا کند.
  • بهره وری کارکنان را بهبود می بخشد.

چگونه یک نرم افزارCRM فرآیند فروش را به طور کلی بهبود می بخشد

 چگونه یک نرم افزارCRM فرآیند فروش را به طور کلی بهبود می بخشد؟

  • فرآیند فروش را مستند می کند

هنگامی که فرآیند فروش به صورت تکه تکه در اسناد مختلف در پایگاه های داده مختلف پراکنده می شود، برای اعضای تیم فروش دشوار است که در یک روند منظم باشند. همچنین هنگامی که فرآیند فروش، سیاست‌ها و فعالیت‌ها به‌طور واضح مستند نشده یا به راحتی قابل دسترسی نیستند، زمان دستیابی به فروشندگان جدید دشوار می‌شود. با توجه به همین نکته، بهره‌وری تیم فروش می‌تواند با خروج هریک از اعضای تیم متوقف شود.

یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یک مکان متمرکز برای نگهداری تمام این اسناد ارائه می دهد که به راحتی برای همه در تیم فروش قابل دسترسی است. هنگامی که همه می توانند به وضوح به فرآیند فروش دسترسی داشته باشند و درک کنند، یک نرم افزارCRM می تواند بهره وری تیم را افزایش دهد و به نوبه خود می تواند خدمات مشتری و درآمد شرکت را بهبود بخشد.

  • فرآیند فروش یکپارچه و قابل تکرار را برای همه کارشناسان فروش

نرم افزارCRM یک فرآیند فروش یکپارچه و قابل تکرار را برای همه کارشناسان فروش ایجاد می کند که موجب یکپارچگی بین فروشندگان می شود. اگر فرآیندهای فروش استانداردی وجود نداشته باشد، ناهماهنگی و سردرگمی وجود خواهد داشت. با پیاده سازی فرآیند فروش شرکت های پتروشیمی در یک CRM، وضوح و وحدت بوجود می آید.

  • خدمات به مشتری را بهبود می بخشد

یک نرم افزارCRM به اعضای تیم فروش اجازه می دهد تا به تاریخچه هر مشتری دسترسی کامل داشته باشند. هنگامی که آنها اطلاعاتی در مورد مشتری یا سرنخ قبل از تعامل با آنها داشته باشند، کارشناسان فروش مجهزتر خواهند بود تا پیام های فروش مناسب را در زمان مناسب با آنها به اشتراک بگذارند. این تعاملات باعث فروش موفقیت آمیزتر می شود. در یک نرم افزارCRM ،می‌توان فهرست سرنخ‌ها و مشتریان را وارد کرد و بخش هایی وجود دارد که در آن هر یک از اعضای تیم فروش می‌توانند یادداشت‌ها و مشاهداتی را برای سایر اعضای تیم فروش که با آن سرنخ‌ها تعامل دارند، بگذارند.

  • حفظ مشتری را بهبود می بخشد

 با دسترسی بهبودیافته به داده‌های مشتری، نقاط تماس هر یک از اعضای فروش با هر مشتری قابل مشاهده و قابل درک برای همه اعضای تیم است. این موضوع کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کارشناسان فروش از مشکلات، چالش ها، علایق، خواسته ها و نیازهای مشتریان آگاه هستند.

در صنعت پتروشیمی نرم افزارCRM می تواند با انتقال یکپارچه سرنخ ها از یک فروشنده به فروشنده دیگر در برقراری ارتباط موثر با مشتریان بین المللی از طریق کانال های مختلف مانند ایمیل، تلفن، چت، رسانه های اجتماعی و وبینارها کمک کند. می‌توان برای خودکارسازی و شخصی‌سازی ارتباطات، مانند ارسال ایمیل خوش‌آمدگویی، پیام‌های بعدی، خبرنامه‌ها و یادآوری‌ها استفاده کرد. همچنین می‌توان از نرم افزارCRM برای ردیابی و اندازه‌گیری عملکرد ارتباطات مانند نرخ باز، نرخ کلیک، نرخ پاسخ و تبدیل استفاده کرد. با برقراری ارتباط مؤثر، می‌توان اعتماد و وفاداری را با مشتریان بین‌المللی ایجاد کرده و نرخ‌های حفظ و ارجاع را افزایش داد.

  • نرم افزارCRM ايده آل هزینه فروش را کاهش می دهد

 فروشندگان می دانند که حفظ مشتریان آسان تر و ارزان تر از به دست آوردن مشتریان جدید است. با یک پیام فروش و فرآیند فروش یکپارچه، اعتماد بین مشتریان شما ایجاد می شود که احتمال خریدهای آینده را افزایش می دهد.

یک نرم افزارCRM همچنین می‌تواند باعث دیده شدن بیشتر برند شود و اعتبار کسب و کار شما را بهبود بخشد. این کار از طریق بهبود کارایی فروش، اثربخشی فروش بهتر، افزایش فرصت‌های فروش متقابل، کاهش زمان بسته شدن و کشف کسب و کار ارجاع انجام می‌شود.

نرم‌ افزار CRM پتروشیمی ابزاری کاربردی برای ارتباط موثر با مشتریان

نرم افزارCRM میتواند در مدیریت گردش‌های کاری و فرآیندهای مشتریان بین‌المللی مانند تولید سرنخ، صلاحیت، پرورش، بسته شدن و پشتیبانی به شرکت های پتروشیمی کمک کند.

می توان از نرم افزارCRM برای تعیین وظایف، تعیین ضرب الاجل، نظارت بر پیشرفت و همکاری با اعضای تیم و شرکای خود استفاده نمود. همچنین می توان از نرم افزارCRM برای ادغام با ابزارها و سیستم های دیگر مانند حسابداری، حمل و نقل، صورتحساب و گزارش استفاده کرد. با مدیریت گردش کار ، می شود کارایی و بهره وری شرکت را بهبود بخشید و خدمات پایدار و با کیفیت را به مشتریان بین المللی ارائه داد.

منبع

Summary
مدیریت فرآیند فروش صادراتی و داخلی در شرکت های پتروشیمی با استفاده از نرم افزارCRM
Article Name
مدیریت فرآیند فروش صادراتی و داخلی در شرکت های پتروشیمی با استفاده از نرم افزارCRM
Description
در شرکت های پتروشیمی مدیریت فروش بین المللی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. این شرکت ها می بایست با مناطق زمانی، زبان ها، فرهنگ ها، مقررات و انتظارات مختلف سر و کار داشته باشند. سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری می تواند تیم فروش را در تقویت ارتباط با رهبران و مشتریان موثرتر کند.
Author
Publisher Name
شرکت مهندسی تذرو افزار
Publisher Logo

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *