تذرو
پیاده سازی و استقرار ارتباط نرم افزار ثبت حوادث با سامانه سکان سامانه مانیتورینگ و مدیریت شاخص های کلان بهره برداری

پیاده سازی و استقرار ارتباط نرم افزار ثبت حوادث با سامانه سکان ( سامانه مانیتورینگ و مدیریت شاخص های کلان بهره برداری) برای شرکت های توزیع نیروی برق طرف قرارداد شرکت مهندسی تذرو افزار

شرکت مهندسی تذرو افزار به عنوان شرکتی دانش بنیان و از شرکت های نرم افزاری مورد تایید دفتر مهندسی و راهبری شبکه توزیع برق توانیر می باشد که توانسته است نرم افزارها و محصولات تخصصی صنعت برق کشور را بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده شرکت توانیر طراحی و پیاده سازی نماید.

شرکت مهندسی تذرو افزار به عنوان یکی از پیمانکاران مورد تایید در صنعت برق کشور می باشد که از سال ۱۳۷۶ همکاری خود را با این صنعت و شرکت توانیر در حوزه تولید سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری خاص منظوره آغاز نمود. در راستای این همکاری پروژه های متعددی در شرکت های توزیع نیروی برق و در قالب نرم افزارها و سیستم های تخصصی، مطابق با الزامات و دستورالعمل های شرکت توانیر در سطح کشور اجرایی و عملیاتی شده است که از مهمترین این نرم افزارها می توان به نرم افزار ثبت حوادث و اتفاقات برق (121) اشاره نمود که از سال 1382 در شرکت های توزیع نیروی برق کشور در حال بهره برداری میباشد. این نرم افزار در حال حاضر در 24 شرکت توزیع نیروی برق کشور عملیاتی شده است که سرویس ها و خدمات متنوعی از طریق این نرم افزار و یا لینک های ارتباطی با سایر سیستم ها و سامانه های داخلی برای مشترکین و مدیران صنعت برق را فراهم نموده است.

در این راستا و بر اساس دستورالعمل جدید ابلاغ شده کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی توانیر با عنوان سامانه مانیتورینگ و مدیریت شاخص های کلان بهره برداری (سکان) قرار است که تمامی رخدادهای ثبت شده در نرم افزار ثبت حوادث در بازه­های زمانی مشخص و بصورت آنلاین در اختیار نرم افزار سکان که در سرورهای توانیر مستقر میباشد قرار گیرد. این سرویس ها در نرم افزار ثبت حوادث شرکت تذرو افزار برنامه نویسی و تولید شده است و هم اکنون در فاز استقرار برای شرکت های توزیع نیروی برق میباشد.

بر اساس این دستور العمل، اطلاعات درخواستی از نرم افزار ثبت حوادث در قالب شاخص های تعیین شده به سرور سکان منتقل  شده و در قالب داشبوردهای مدیریتی در اختیار مدیران شرکت توانیر و همچنین شرکت های توزیع نیروی برق قرار خواهد گرفت که این اطلاعات شامل موارد زیر میباشد: 

  • اطلاعات فیدرها
  • خاموشی های بی برنامه
  • خاموشی های بابرنامه
  • روشنایی معابر
  • انرژی تحویلی
  • گزارش وضعیت دریافت داده­ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *