تذرو
سیستم ساز چیست؟ تاثیر سیستم ساز در تولید نرم افزار سفارش مشتری چیست؟

سیستم ساز چیست؟ تاثیر سیستم ساز در تولید نرم افزار سفارش مشتری چیست؟

سیستم ساز در تولید نرم افزار، منجر میشود مشتری راحت تر تغییرات لازم را اعمال کند و همچنین سرعت در تولید و تغییر هم بالاتر میرود و مهمتر از همه اینکه تغییرات با داشتن کمترین پتانسیل در سازمان، راسا توسط سازمان انجام پذیر می باشد.

سیستم ساز چیست؟ تاثیر سیستم ساز در تولید نرم افزار سفارش مشتری چیست؟

محیط کسب و کار همواره در حال تغییر است، از این رو کسب و کارهایی می‌توانند پایدار بمانند که خود را با تغییرات مختلف هماهنگ کنند. سیستمی کردن سازمان و استفاده از  ابزار فناوری و نرم افزارها رویکردی سیستماتیک است که سبب می‌شود کارها به صورت مؤثرتر، کارآمدتر و با سازگاری بیشتری با محیط انجام شوند.یکی از چالش هایی که در سازمان ها وجود دارد استفاده از نرم افزارها مطابق با نیازمندی های سازمان است که جهت سازگاری بیشتر به دنبال نرم افزارهای سفارش مشتری هستند و یکی از ابزارها برای تولید نرم افزار های سفارش مشتری سیستم سازها می باشند که قابلیت های زیادی دارند از جمله : کاهش زمان تولید ، انعطاف پذیری، کاهش هزینه ها و… که هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده فوایدی را به همراه دارد که در این مقاله به آنها میپردازیم.

تاثیر سیستم ساز در تولید نرم افزار سفارش مشتری

سیستماتیک واقعی عبارت است از، ایجاد یک عملکرد پایدار و روشی انعطاف‌پذیر که کارها به موقع و با کیفیت لازمه و با بودجه متناسب انجام شود. وقتی شما یک کسب و کار کاملاً منظم داشته باشید، بیشتر وقت خود را آزاد می‌کنید تا روی جنبه‌های مهم‌تری مانند بازاریابی، استراتژی و ایجاد محصول تمرکز کنید. بهترین روشی که می تواند سازمان را به سمت و سوی سیستماتیک سوق دهد، استفاده از نرم افزارها و فناوری اطلاعات می باشد. برای نیل به این مقصود نرم افزارهای آماده با استراتژی های مختلف و اهداف متنوع یکی از روشهای سیستماتیک کردن سازمان می باشد و پرواضح است که استفاده از نرم افزارهای آماده در عین حال که می تواند به لحاظ هزینه و زمان به نفع سازمان باشد ولی انعطاف و سازگاری لازمه را برای برآورد کردن نیازهای سازمان ندارد و تنها بخشی از اهداف سیتماتیک کردن سازمان را پوشش میدهد.

سازمانهای بزرگ و متوسط بیشتر به دنبال نرم افزارهایی هستند که مطابق با نیاز آنها بوده و به اصطلاح سفارشی سازی شده باشند یکی از چالش هایی که در این روند وجود دارد صرف هزینه و زمان زیاد در نرم افزارهایی است که پیاده سازی آن توسط کد نویسی انجام شود و همینطور عدم انعطاف لازم در تغییرات مورد نظر سازمان می باشد.

یکی از ابزارهایی که کمک می کند بدون نیاز به کدنویسی و یا با کمترین میزان کد نویسی نرم افزار سفارش مشتری آماده شود به نام سیستم ساز موسوم می باشد و در این راستا به کمک سازمان آمده و باعث انعطاف پذیری هر چه بیشتر در تولید نرم افزار می شود. و در نرم افزار های زیادی از جمله در نرم افزار های CRM و MIS کاربرد دارد.

با استفاده از سیستم ساز در تولید نرم افزار، مشتری راحت تر میتواند تغییرات لازم را اعمال کند و همچنین سرعت در تولید و تغییر هم بالاتر میرود و مهمتر از همه اینکه تغییرات با داشتن کمترین پتانسیل در سازمان، راسا توسط سازمان انجام پذیر می باشد.

راهکارهای جامع سازمانی تذرو_ تاثیر سیستم ساز در تولید نرم افزار سفارش مشتری

استفاده از سیستم ساز در تولید نرم افزار سفارش مشتری فواید بسیاری دارد. از جمله:

·         کاهش خطاها :

یکی از مهم‌ترین فواید استفاده از سیستم ساز در تولید نرم افزار سفارش مشتری، کاهش خطاها و شفافیت بیشتر عملکردها است.بدین صورت که در اینگونه از سیستم ها نقش عوامل انسانی به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد و در نتیجه احتمال وقوع خطاهای انسانی کمتر می‌شود.

·         مدیریت دانش :

مدیریت دانش یکی از بخش‌های مهم هر کسب و کاری محسوب می‌شود که ممکن است با رفتن یک یا چند نفر از افرادی که در سازمان تولید نرم افزار مسؤلیتی به عهده دارند، دچار اختلال شود. سیستم سازی نوعی استقلال هویتی برای کسب و کار به وجود می‌آورد به گونه‌ای که با وجود افراد مختلف بتواند بدون هیچ‌گونه مشکلی به مسیر خود ادامه دهد.

در کسب و کاری که عمل سیستم سازی انجام گرفته است، دسترسی به اطلاعات توسط مدیران و کارمندان به راحتی انجام می‌گیرد و این اطلاعات در هر مرحله قابل پیگیری و تجزیه و تحلیل هستند.

·         توانایی تولید نرم افزار توسط نیروهایی با تخصص کمتر :

یکی از معظلات تولید نرم افزار به روش های سنتی، نیاز به وجود نیرو با توانایی و تخصص و دقت و تجربه بالا می باشد، با توجه به اینکه پیاده سازی و تولید نرم افزار در سیستم ساز ها متکی به یک سری استاندارد ها می باشد نیاز به تخصص نیرو ها به کمترین میزان ممکنه می رسد.

اگرچه میلیون‌ها کسب و کار بزرگ و کوچک در سراسر جهان سیستماتیک شدن و استفاده از ابزار نرم افزار را در دستور کار خود قرار داده اند، اما فقط تعداد کمی از آن‌ها موفق می‌شوند به اهداف بلند خود دست پیدا کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از ۸۵ درصد از کسب و کارها یا هیگچونه سیستمی ندارند و یا اینکه در پیچ و خم تولید نرم افزار اهداف خود را از دست داده اند. و در صورت ایجاد سیستم وابسته با افراد و قهرمانان خود هستند که این مسئله آن‌ها را به شدت ناپایدار می‌کند به طوری که مدت کوتاهی بعد از آغاز کار دچار بحران‌های جدی می‌شوند.

·         سهولت در تولید نرم افزار سفارش مشتری:

یکی دیگر از قابلیت های سیستم ساز در تولید نرم افزار وجود یکسری Practiceهاست که به راحتی میتوان آنها را Reuse کرده و مورد استفاده قرار داد.

·         آماده کردن سفارشات در زمان کمتر :

قابلیت های سیستم ساز موجب میشوند نرم افزارهای سفارش مشتری با سرعت بیشتری انجام شوند که این موضوع رضایت تولیدکننده و مصرف کننده را به همراه دارد.

·         انعطاف پذیری با استفاده از سیستم ساز در تولید نرم افزار :

قابلیت های سیستم ساز موجب میشوند مشتری بتواند هر نوع درخواستی را مطرح کند و نرم افزار طبق درخواست مشتری طراحی و تولید شود.

·         کاهش هزینه ها با استفاده از سیستم ساز در تولید نرم افزار:

سیستم سازی هم‌چنین در کاهش هزینه‌ها مؤثر بوده و از طریق خودکارسازی وظایف تکراری، کاهش ریسک‌ها و بهبود عملیات‌ها ، هزینه‌های کسب و کار را کاهش می دهد.

سیستم ساز در تولید نرم افزار سفارش مشتری

سیستم ساز در تولید نرم افزارهای سفارش مشتری نقش بسزایی در انعطاف پذیری سازمان‌ها و تقویت روابط آنها با مشتریان خواهد داشت

 

سیستم ساز در تولید نرم افزارهای سفارش مشتری حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه‌های کسب و کار را کاهش می دهد و به طور میانگین بهره‌وری را بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داده و بازدهی فروش را ۵/۱۲ درصد افزایش می‌دهد و هم‌چنین سرعت فرآیندها را بین ۲۵ تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد و نیاز به تعداد کارمندان بیشتر را تا ۱۲ درصد کاهش داده و سرعت پروژه‌ها را در کمتر از ۶ ماه تا ۶۵ درصد افزایش می‌دهد. ۷۸ درصد از سازمان‌ها سرمایه‌‎گذاری در سیستم سازی را باعث افزایش انعطاف پذیری خود می‌دانند و معتقدند که این کار به تقویت روابط با مشتریان کمک شایانی می‌کند.

 

Summary
سیستم ساز چیست؟ تاثیر سیستم ساز در تولید نرم افزار سفارش مشتری چیست؟
Article Name
سیستم ساز چیست؟ تاثیر سیستم ساز در تولید نرم افزار سفارش مشتری چیست؟
Description
با استفاده از سیستم ساز در تولید نرم افزار، مشتری راحت تر میتواند تغییرات لازم را اعمال کند و همچنین سرعت در تولید و تغییر هم بالاتر میرود و مهمتر از همه اینکه تغییرات با داشتن کمترین پتانسیل در سازمان، راسا توسط سازمان انجام پذیر می باشد.
Author
Publisher Name
شرکت مهندسی تذرو افزار
Publisher Logo

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *